مروري بر محصول DJI Osmo

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربين سوني, osmo, دوربين ورزشي, لنز و ...

مروري بر محصول DJI Osmo

۲ بازديد

نگهدارنده دوربين DJI Osmo با مدل هاي Ronin ، Ronin M و مدل جديد Ronin MX عرضه شده در NAB 2016 يك محصول قدرتمند به حساب مي آيد. تمام نگه دارنده هاي دوربين DJI Osmo كارايي مستقل داشته و با طيف وسيعي از دوربين ها قابل استفاده هستند.ولي در صورت استفاده از  دوربين osmo و نگه دارنده آن با هم يك مجموعه واحد مي شوند. محصول DJI Osmo يك پايدار كننده تصوير سه محوره است كه قابليت اتصال دوربين 4K را داشته و با يك دست قابل تنظيم و فيلمبرداري مي باشد.


تمام اين قابليت ها در كنار قيمت مناسب و سادگي در استفاده، اين محصول را به يك محصول منحصر به فرد تبديل كرده است.در اين مقاله، اطلاعاتي در خصوص دوربين Zenmuse X3 ، نگه دارنده و كنترل كننده را به عنوان يك مجموعه مورد بررسي قرار خواهيم داد. با پرداخت قيمت 570 دلار شما يك دوربين X3 به همراه نگه دارنده، كنترل كننده، نگه دارنده گوشي، يك باتري، كابل شارژر، مچ بند و بند آويز و يك كيف، يك كارت حفظه SD 16 گيگا بايتي، فيلتر UV و درپوش لنز تحويل خواهيد گرفت.دستگاه كنترل كننده قابليت كنترل دوربين و نگه دارنده دوربين فضايي را براي استقرار گوشي موبايل به عنوان نمايشگر تصوير زنده را در اختيار كاربر قرار مي دهد. اين وسيله قابليت عكسبرداري تا DCI 4K در حالت 24p را با بهره گيري از سنسور تصوير 3/2-1 اينچي Sony Exmor R CMOS با ماكزيمم اندازه روزنه f2.8 را دارا مي باشد. اين دستگاه نيازمند استفاده از كارت حافظه ميكرو SD كلاس 10 مي باشد، هر چند كارت حافظه 16 گيگا بايتي بر روي اين دوربين عرضه مي شود اما توصيه مي شود به منظور گسترش فضاي عكسبرداري از كارت حافظه با ظرفيت بيشتر استفاده شود. در كنار تمام موارد ذكر شده بهتر است از يك باتري اضافي نيز بهره ببريد.

 

دوربين osmo

تجربه

ما به همراه شركت OSMO به ساحل ميامي و رنو و يك فرودگاه كوچك محلي سفر كرديم. در زمان عكسبرداري آزمايشي با دوربين osmo از عكس هاي شكار شده از افراد در حال قدم زدن لذت مي برديم. با استفاده از نگه دارنده دوربين، عكسبرداري در اين حالت بسيار جذاب و آسان خواهد بود.در عين حال كه حركت ما با سرعت زيادي انجام مي شد اما تنها تكان ها و لرزش هاي جزئي در عكسها قابل مشاهده است. با بهره گيري از لوازم جانبي Z-axis توليد شده توسط Osmo اين لرزش ها حتي قابل اغماض تر نيز به نظر خواهد آمد. يكي از بزرگترين مزيت هاي استفاده از اين دستگاه لذت بردن از عكاسي و كار با آن مي باشد. اندازه معمولي آن باعث مي شود به سادگي در دست قرار گرفته و به راحتي با آن كار كرد. همچنين تجربه عكسبرداري مثلثي شكل نيز با اين دستگاه به نتايج خوب و مناسبي ختم شد.يكي از بزرگترين مزيت هاي استفاده از اين دستگاه لذت بردن از عكاسي و كار با آن مي باشد.


يكي از ايرادات وارد به دوربين Osmo، عدم توانايي عكسبرداري آن در فضاهاي كم نور مي باشد كه ميزان حساسيت ارائه شده توسط آن ISO 100,200,400,800,1600,3200 مي باشد. عكس هاي خروجي با استاندارد ISO 800 مناسب براي استفاده در كار حرفه اي نمي باشد و ميزان لرزش و پارازيت در حالت هاي بالاي ISO 800 زياد خواهد بود.

در برخي مواقع زاويه ديد 94 درجه بسيار عريض خواهد بود. به هنگام مشاهده تصوير فرودگاه و صحنه فرود هواپيما، پر كردن صحنه تصوير با سوژه اصلي بسيار مناسب خواهد بود.بنا به دلايلي، با چنين زاويه ديد عريضي قادر نخواهيد بود به اندازه كافي به سوژه مورد نظر براي عكسبرداري نزديك شويد، در اين مواقع استفاده از لنز دوربين با قابليت جداسازي بر روي دوربين Zenmuse X5 و نگه دارنده دوربين بهترين گزينه خواهد بود.

Osmo در پايان مطالعات خود در اين باره يك سيستم عامل براي DJI عرضه كرده است كه كارآيي خوبي از خود نشان داده است. پيش از به روز رساني سيستم عامل، دغدغه ما عمر باتري 50 دقيقه اي بود كه به هنگام فيلمبرداري در حالت DCI 4K مشكلاتي را بوجود مي آورد و كيفيت صوتي نيز به علت صداي زياد خنك كننده دستگاه پايين بود.

همچنين ورودي صوتي در حالت كلي بسيار پايين بوده است. اما تمامي اين مشكلات با به روز رساني سيستم عامل حل شد. هم اكنون عمر باتري 90 دقيقه مي باشد، براي فيلمبرداري DCI 4K هيچ مشكلي وجود نداشته و خنك كننده را زماني كه كيفيت صدا حائز اهميت است مي توان خاموش كرد. اين باعث شده است كه هم كاربران قديمي و هم كاربران جديد DJI از محصول اذائه شده راضي باشند.

دو مشكل اساسي اين محصول كه قابل توجه است:
1-كيف دوربين به اندازه اي بزرگ نمي باشد كه بتوان باتري اضافه را درون آن قرار داد و بايد آن را در محل يا كيف ديگري حمل كنيد.

2-اگر اندازه گوشي شما بزرگ باشد به عنوان مثال iPhone 6 Plus، نگه دارنده گوشي ما بسيار محكم و سفت مي باشد كه ممكن است باعث ايجاد خسارت به گوشي شود.

پيشنهادات

اگر عملكرد در نور كم براي شما اهميت ندارد و مي خواهيد چشم انداز عريضي از محيط را شكار كنيد، اين دستگاه و دوربين بهترين گزينه براي شما خواهد بود. توليدكنندگان محصولات عكسبرداري در موقعيت هاي مختلف بر اين باورند كه محصولات Osmo حداقل در يكي از موقعيت هاي عكسبرداري مورد نياز شما خواهند بود.

كيفيت عكسي كه با استفاده از Osmo X3 خواهيد داشت مناسب همه نخواهد بود. اگرچه كيفيت نسبتا خوبي دارد، اما اين يك دوربين براي كاربران معمولي مي باشد و در اين محدوده بايد از آن انتظار داشته باشيد. براي عكسبرداري در دشت هاي كم ارتفاع و طول فوكوس هاي مختلف دوربين X5 به همراه نگه دارنده توصيه مي شود. اگر به دنبال شكار عكسهاي حرفه اي هستيد يك قدم فراتر گذاشته و مدل X5 RAW را خريداري كنيد.

ارزش

برخي گزينه هاي ديگر در مورد دوربين Osmo وجود دارد كه مي تواند به بهتر انجام شدن كار كمك كند. برخي نگه دارنده هاي اكشن با قابليت اتصال به دوربين GoPro هم اكنون در دسترس مشتريان مي باشد كه موجب مي شود در صورت داشتن اين دست دوربين ها، قيمت نهايي آن كمتر تمام شود. Yuneec يك محصول مشابه براي  دوربين osmo  تحت عنوان Typhoon ActionCam با قيمت 550 دلار توليد كرده است.

عمده ترين تفاوت بين دوربين Osmo و ActionCam اين است كه ActionCam به شكل تفنگ با نگه دارنده اي در مقابل شما به جاي بالاي آن مورد استفاده قرار مي گيرد. مي توان گفت كيفيت تصوير X3 بسيار بالاتر از GoPro HERO4 Black مي باشد، پس در نتيجه مگر اينكه يكي از آن را داشته باشيد، ما دوربين Osmo را به شما پيشنهاد مي كنيم. ما هنوز از محصول Yuneec استفاده نكرده و از كيفيت آن مطلع نيستيم پس در نتيجه از قابليت هاي آن اطلاعي نداريم و يك گزينه قابل بررسي مي باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.