دوربين اكشن سوني FDR-X3000R

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربين سوني, osmo, دوربين ورزشي, لنز و ...

دوربين اكشن سوني FDR-X3000R

۴ بازديد

مشخصات محصول:

  • ضبط ويدئوي 4K با سرعت 30 فريم در ثانيه
  • نمايش زنده از ريموت پوشيدني
  • تثبيت‌كننده‌ي تصوير لرزش‌گير نوري متعادل (B.O.SS)
  • ويدئوها در فرمت XAVC S به صورت 4k
  • ابعاد 29 × 47 × 83 ميلي متر


دوربين سوني


توضيحات

دوربين اكشن سوني با نمايشگر live view (نمايش زنده)

تمام دوربين هاي اكشن  از GoPro Hero5 Black گرفته تا YI 4K Action Camera، درحال حاضر امكان فيلمبرداري 4K در 30 فريم در ثانيه را دارند، اما تلاش سوني فراتر از رزولوشن و نرخ فريم است.
بزرگترين ادعاي FDR-X3000R ، تثبيت كننده‌ي تصوير لرزش‌گير نوري متعادل (B.O.SS) است كه در همه حالت‌هاي ضبط و رزولوشن كار مي كند.

اين دوربين سوني همچنين مدعي عكس‌‌هاي 2/8 مگاپيكسلي است كه مي‌توان با آنها ويدئوهاي تايم لپس 4k ايجاد كرد. FDR-X3000R از لنزهاي زاويه باز زايس تسار (Zeiss Tessar) ‌جديد و همان پردازنده‌ي BIONZ X كه در دوربين‌هاي A7 سوني هم بود استفاده مي‌كند، اما در واقع دو ويژگي در طراحي FDR-X3000R است كه باعث شده اين مدل در ميان همتايان خود گل سر سبد باشد.

اولين ويژگي يك پوشش براي كار در زير آب است ، كه در بازار دوربين هاي ورزشي  كمتر ديده مي‌شود و دومين ويژگي نمايش زنده‌ي از ريموت پوشيدني و قابل حمل آن است، يك وسيله‌ي كوچك به اندازه يك ساعت هوشمند كه اين امكان را فراهم مي‌كند تا FDR-X3000R از دور بكار گرفته شود و تصاوير آن به صورت آني (real time) نمايش داده شوند.

با اين حال، همه اينها هزينه‌ي خودش را دارد، بنابراين قيمت خريد دوربين اكشن سوني FDR-X3000R، 2400000 تومان است. اين دوربين ورزشي سوني بدون نمايش زنده از ريموت ، يعني مدل FDR-X3000، با قيمت حدود 197000 تومان در دسترس است.

ويژگي‌ها

  • ضبط ويدئوي 4K با سرعت 30 فريم در ثانيه
  • نمايش زنده از ريموت پوشيدني
  • تثبيت‌كننده‌ي تصوير لرزش‌گير نوري متعادل (B.O.SS)

تنها تفاوت واقعي بين FDR-X3000R و FDR-X3000 اين است كه FDR-X3000R شامل نمايش زنده از ريموت (RM-LVR3) است كه امكان كنترل از ريموت دوربين ورزشي را فراهم كرده و يك پيش نمايش زنده از تصاوير ارائه مي‌كند. و از طريق بلوتوث به مادربورد خود متصل مي‌شود.
FDR-X3000R همچنين با شبكه Wi-Fi مستقيم به موبايل متصل شده و برنامه PlayMemories Mobile ، كه برنامه‌اي براي عملكرد‌/ پيش‌نمايش همزمان از ريموت سوني است را هم وارد بازي مي‌كند. اين برنامه همچنين پخش زنده را هم ممكن مي‌كند و چند نرم افزارهاي ويرايشي را نيز معرفي مي‌كند.

FDR-X3000R با دو فرمت فيلمبرداي ميكند: XAVC S و MP4. ويدئوها در فرمت XAVC S به صورت 4k و با سرعت 30 فريم در ثانيه در 60 مگابايت و 100 مگابايت خواهند بود ، در حالي كه فرمت MP4 به صورت فول اچ دي و با سرعت 30 فريم در ثانيه در حالت HQ فيلمبرداري مي‌كند.

طراحي و لوازم جانبي

  • طرح ضد قطره‌هاي آب
  • بدون قاب لنز در جعبه
  • انواع لوازم‌ جانبي موجود

FDR-X3000R، محصول كوچكي با ابعاد 29 × 47 × 83 ميلي متر و مقاوم در برابر قطرات آب است كه با وجود باتري قابل شارژ 114 گرم وزن دارد. در بالاي آن دكمه خاموش و روشن و دكمه ضبط قرار دارد، در طرفين صفحه نمايش 22 در 12 ميلي‌متري و كنترلرها هستند، و در پشت آن هم يك خروجي HDMI، شكاف ميكرو USB و يك جك ميكروفون وجود دارد.

زير لنز در قسمت جلويي دو ميكروفن وجود دارد و زير دوربين  هم يك شيار سه پايه استاندارد و يك شكاف microSD است.
خود سوني توصيه مي‌كند براي فيلمبرداري با فرمت XAVC S، از يك كارت SDXC / SDHC Class 10 و براي فيلمبرداري 100 Mbps با فرمت 4K، از SDXC/SDHC U3-class استفاده شود. در حقيقت بدون اين كارت‌ها حتي نمي توانيد عكس‌برداري و يا فيلمبرداي 4k كنيد.

نمايش زنده از ريموت (RM-LVR3) داخلي (به طور جداگانه در دسترس نيست) FDR-X3000R را وقتي روشن شود به طور خودكار احساس كرده و به آن وصل مي‌شود؛ هر چند در طول آزمايشات ما اغلب ارتباط حتي زماني كه نزديك بودند قطع مي‌شد و برقراري ارتباط مجدد و نمايش زنده نزديك به 30 ثانيه طول مي‌كشيد. ما نتوانستيم هيچ توضيحي يا اصلاحي براي اين مشكل پيدا كنيم؛ برنامه موبايل خيلي بهتر است.
اين يك نقطه ضعف است چون قابليت‌هاي خود دوربين عالي است و با مجموعه‌اي متنوع از لوازم جانبي مثل بند، آداپتور، پايه‌ي شارژر (همه در جعبه موجود هستند) و همچنين افزونه‌هاي زيادي از جمله يك انگشت گير (AKA- FGP1) و يك دسته‌ي كنترل (VCT-HM2) همراه است. اين انگشت گير امكان نظارت و عملكرد پايدار FDR-X3000R با يك انگشت را فراهم مي‌كند.

امكان چرخش نمايش زنده از ريموت كه در بالاي صفحه نصب شده وجود دارد، با اين حال تنظيمات اين وسيله‌ي كوچك يك جنبه منفي دارد؛ با فشار دادن هر دكمه‌اي، يك لرزش كوچك اما مشخص در ويديو ايجاد مي‌شود. بنابراين اتصال ريموت به دوربين  در درجه اول امكان استفاده‌ي جداگانه هر دو را سلب مي‌كند، هر چند كه خود انگشت گير حركات دوربين را نرم تر مي‌كند. متأسفانه، درب پلاستيكي شفاف انگشت گير، جلوي شكافي كه سه پايه به آن وصل مي‌شود را مي‌گيرد، كه اگر بخواهيد خيلي سريع سه پايه را وصل كنيد و يك شات ثابت بگيريد، آزار دهنده خواهد بود.
با اين حال، در جعبه‌ي دوربين همراه با انگشت گير يك درب لنز كوچك است كه خيلي به كار مي‌آيد
(هميشه جاي تعجب بود كه چرا دوربين‌هاي اكشن كمرا هرگز يك درب لنز استاندارد ندارند) سوني حتي يك لرزش‌گير موتور (AKA-MVA) براي استفاده از FDR-X3000R در حين موتورسواري (يا هر وسيله‌ي ديگري كه موتور پرلرزش داشته باشد) دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.