8 دوربين عكاسي عجيب در تاريخ

فروشگاه پروشات ارائه دهنده دوربين سوني, osmo, دوربين ورزشي, لنز و ...

8 دوربين عكاسي عجيب در تاريخ

۴ بازديد

در تاريخ عكسبرداري ، گورستاني از دوربين هاي عكاسي و طرح هاي شكست خورده به چشم مي خورد. براي هر دوربين عكاسي موفق Canon ، صدها محصول هستند كه به دلايلي هيچ گاه مورد توجه واقع نشدند. در بسياري از موارد، محصولات توليد شده بنا به دلايلي شايسته شكست خوردن بودند از قبيل: مشخصات فني پايين، قيمت هاي هنگفت يا بازاريابي ضعيف. اما در حال حاضر شاهد دوربين موفق از برندهاي متعدد هستيم همچون دوربين سوني ،دوربين osmo و ... كه در بازار رقابت بسياري دارند.

 

هر چند بيشتر آنها نيز داراي ايده هايي زيركانه و تعيين كننده بودند. در ادامه عجيب ترين محصولات در عرصه دوربين هاي عكاسي را به شما معرفي خواهيم كرد. محصولاتي منحصر به فرد و عجيب كه جايگاهي در تاريخ دوربين هاي عكاسي براي خود ايجاد كرده اند.

 

Konika AiBORG

Konica-AiBORG

 

 

مشابه كلاه هاي ايمني Cylon و Darth Vader، دوربين عكاسي Konika AiBORG يك دوربين هدف گيري و عكسبرداري 35 ميلي متري بودند كه براي اولين بار در سال 1991 به بازار عرضه شدند.
هر چند بدنه پلاستيكي ناهماهنگ و پر زرق و برق آن ظاهري ناخوشايند به آن داده بود اما اين دوربين عكاسي يكي از اولين نمونه هاي داراي سوپر زوم فوكوس خودكار محسوب مي شود.

 

Ricoh GXR

 

Ricoh-GXR

 

دوربين هاي داراي قابليت تعويض لنز در دنياي دوربين هاي عكاسي بسيار رايج مي باشند اما دوربين هاي داراي قابليت تعويض سنسور داستاني كاملا متفاوت دارند.با ورود به دنياي دوربين هاي با قابليت تعويض لنز Ricoh GXR، بدنه GXR چيزي فراتر از يك قالب ساده، پردازشگر، كارت خوان و توليد كننده قدرت مي باشد. قسمت جذاب و جالب توجه آن تركيبي از واحدهاي پردازشگر و لنز قابل تعويض مي باشد.هر چند اين سيستم عجيب به نظر مي رسد، داراي مزايايي نيز مي باشد. هماهنگي لنز و پردازشگر باعث ارتقاي كيفيت تصوير و بهينه سازي آن مي شود. قابليت بزرگنمايي با استفاده از پردازشگرهاي كوچكتر مي تواند كوچكتر و فشرده تر شود و احتمال حضور گرد و غبار بر روي سنسور را كاهش مي دهد.معايب اين دوربين عكاسي چيست؟ خوب واضح است. شما هر بار براي تغيير لنز بايد هزينه اي براي خريد سنسور پرداخت كنيد كه اين مدل را در بين مدل هاي گران قيمت جاي مي دهد. شركت Ricoh به طور رسمي توليد سيستم هاي GXR را متوقف كرد و سيستم جديدي از سال 2011 معرفي شده است كه نشان دهنده اين است كه سيستم قبلي به طور كلي منسوخ شده است. 

 

Olympus AZ-4/Ricoh Mirai

Olympus-AZ-4-Ricoh-Mirai

 

دوربين حجيم Olympus AZ-4 جايگاه خود در ميان تاريخ فرهنگ پاپ را زماني بدست آورد كه در دستان Bob the Goon درفيلم بتمن توليد شده در سال 1989 توسط Tim Burton ديده شد. در كنار جلوه قهرمانانه اين دوربين ها، مدل هاي ساخته شده توسط Olympus و Ricoh اولين نمونه هاي داراي قابليت سوپر زوم محسوب مي شوند. اين دوربين داراي لنز زوم ثابت 35-135 ميلي متري مي باشد.

 

Nikon Coolpix Swivel Cameras

Nikon-Coolpix-Swivel-Cameras

 

در اوايل قرن 21، دوربين هاي هدف گيري و عكسبرداري در دنياي طراحي دوربين هاي عكاسي بسيار رايج بودند. طراحان هنوز با طرح هاي DSLR يا طرح هاي دوجانبه مستطيلي آشنا نبودند كه در نتيجه آن تركيبي از فاكتورهاي شكل ايجاد شده بود.
يكي از جذاب ترين ايده ها توسط شركت Nikon مطرح شد كه يك سري دوربين گردان را معرفي كرد. آنها دوربين را به دو بخش تقسيم كردند كه يك مفصل در وسط با امكان چرخش حول آن ايجاد كردند. اگر تا كنون از دوربين هاي داراي صفحه نمايش چرخشي استفاده كرده ايد، با اين طراحي آشنا خواهيد بود.
شركت Nikon با ايده گرفتن از اين موضوع شروع به توليد دوربين هايي با لنز چرخشي كرد كه از طريق آن زواياي منحصر به فردي از عكاسي را ايجاد كرد. شركت سوني با استفاده از ايده اي مشابه سري F از دوربين هاي خود را به عنوان مثال Cyber-shot DSC-F707 و DSC-F828 را در اوايل سال 2000 توليد كرد.

 

 

The Olympus Ecru

Olympus-Ecru

 

اين مدل بيش از يك دوربين عكاسي به اثر و مجسمه اي هنري شباهت دارد. اين مدل نسخه اي محدود از مدل Olympus مي باشد. فقط 20?000 عدد از اين مدل در سال 1991 توليد شده و به فروش رسيد.به لحاظ جلوه ظاهري، Naoki Sakai داراي يك طرح بسيار زيبا و جذاب مي باشد. اين مدل داراي طرحي تمام سفيد رنگ با در پوش لنز آلومنيومي مي باشد ه آن را از ساير مدل ها متمايز كرده است. متاسفانه ، ساختار دروني Olympus Stylus Infinity بسيار عادي و تنها يك نماد و اندكي فراتر مي باشد.

 

Zenit Photosniper

آماده، هدف گيري و لبخند!

Zenit-Photosniper

به جرات ترسناك ترين دوربين عكاسي در اين ليست ، مدل Zenit Photosniper مي باشد كه در ميدان نبرد و دنياي عكسبرداري داراي مزايايي فوق العاده سودمند نيز مي باشد. با طراحي الهام گرفته شده از دقت و كاربرد تفنگ اسنايپر در عرصه نظامي، اين دوربين عكاسي در بين دوربين هاي هدف گيري و عكسبرداري، منطقي ترين حس ممكن را ايجاد مي كند. (البته اين مدل تنها با افزودن يك پايه اسلحه اي شكل به بدنه رايج 35 ميلي متري SLR در مدل Zenit ايجاد شده است)

 

Pentax Auto 110

Pentax-Auto-110

 

پيش از مدل Lilliputian Pentax Q ، مدلي با نام Auto 110 يا به طور كامل Pentax System 10 وجود داشت. اين جعبه كوچك تصوير، به عنوان كوچكترين سيستم SLR با قابليت تعويض لنز در تاريخ به حساب مي آيد و ما نيز بايد اين حقيقت را بپذيريم. همانطور كه نام آن نيز نشان مي دهد، Auto 110 از كارتريج كوچك با 110 فيلم Kodak بهره مي برد.مدل 110 از تعدادي لنز و لوازم جانبي كوچك پشتيباني مي كند كه شامل بخش هاي winder و فلش هست كه باعث مي شود دوربين كوچكتر به نظر برسد. با قيمت امروز، شما مي توانيد يك مجموعه نسبتا كامل را با قيمتي كمتر از 100 دلار در سايت eBay خريداري كنيد و توجه داشته باشيد كه هنوز هم برخي لابراتوارهاي عكاسي با فيلم هاي قديمي 110 كار مي كنند.

 

Fisher-Price PXL-2000

Fisher-Price-PXL-2000

 

يكي از بهترين مدل هاي دوربين عكاسي براي هديه دادن به ديگران است كه يك دوربين با قابليت چرخش بدنه مي باشد. از طريق اين دوربين مي توانيم به تركيبي از موتور هوشمندانه در كنار جادوي فراموش شده دست يابيم. PXL-2000 مي تواند فيلم هاي سياه و سفيد را بر روي نوارهاي كاست صوتي ضبط كند.
هر چند اين مدل بازار فروش دوربين ها را به طور كامل در دست نگرفت اما افرادي زيادي را به خود جلب كرد كه در بين آنها سازندگان فيلم و ويدئو كليپ رسمي و غير رسمي به چشم مي خوردند كه اغلب مجذوب طراحي و ظاهر زيبا و منحصر به فرد آن مي شدند.
در حقيقت دوستداران فيلم اين مدل را از عملكرد آن در صحنه هنري فيلم Slacker ساخته Richard Linklater خواهند شناخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.